tirsdag 3. mai 2011

die Schweitz

I påsken var jeg i Sveits! Jeg hadde null forventninger annet enn å håpe på å kunne finne en blomstereng lik den i Sound of Music og danse jodlende med weissbier i ene handa og kua i andre. Vel- helt slik ble det ikke siden jeg følte jeg ikke hadde lange nok fletter i håret, men resten var som å komme inn i en postkortverden. Anbefaler veldig enten man vil miste pusten i alpene (høydeforskjell) eller spasere ved strandpromenaden i Mountreux. Ved sistnevnte var det alt for mange fine fruer som tydelig mente jeg ikke hadde riktig skotøy. Mine skinnende nye Nike Lunar Eclipse hadde nok for lav hæl. Geneve, Bern, Lausanne, Zurich: RYDDIGERE byer må du lete lenge etter! Vi forfulgte også en Toyota og kjørte alt for fort en stund siden jeg lette etter riktig ord for bilmerke på S i påskekryssen. Toyota Starlet it was! Perfekt påskeschtimmung!
Grüsse!

Jeg ble våt i Bern
Høydesyk i alpene
Forelsket i fjellandsby

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar