tirsdag 10. august 2010

anmeldere og rare følelser

Holy Christ! I dag innså jeg at platen ikke lenger bare tilhører meg og et par andre jeg kjenner godt- men at andre utenfor min innerste krets også har hørt på. Det innebærer jo at det begynner å komme en del synsinger og meninger, og selv om jeg trodde jeg var godt forberedt på det meste etter et år med tenking og analyse rundt denne lille runde tingen- så kjenner jeg at det kommer til å bli et par følsomme uker framover.

Vi har fått våre første anmeldelser. Min kjære kusine Einhild vekte meg og fortalte at farmor har fått seg kanarifugl og at Adressa gav oss 5er og masse lovord. Kjente at lufta gikk litt ut av meg- både fordi jeg var glad, og for at jeg innså at "babyen" er født, en epoke er over og en ny har begynt. Tenker av og til at dt er rart hva man utsetter seg selv for..

Overraskende bra! Terningkast 5

Litt senere på dagen leste jeg Dagsavisen der det sto stort sett det motsatte som i Adressa og karakter 3. Jeg har forberedt meg på alt, og gått gjennom hvordan jeg skal la meg selv reagere. Denne gangen klarte jeg det ok+. Ga meg selv 2 timer med sutring, før jeg sa til meg selv at jeg sku legge karaktern i boks og spikre igjen. rart hvordan hjernen innstiller seg på negativt før positivt. Nå tenker jeg at anmelderen skal få ha sin subjektive mening - så skal jeg skåle i Baileys og feire 5ern.. det føles supert!

Folk sier man ikke skal lese alt som skrives. Jeg skal lese alle anmeldelser grundig. Jeg skal bli flinkere til å sile ut info jeg bør ta med meg videre, og kaste ting jeg ikke trenger. Vit det da kjære anmeldere; jeg leser det dere skriver. Jeg analyserer det og vurderer det. Noen av dere bør bli flinkere til å gjøre akkurat det selv. Alt for ofte leser man svada-anmeldelser som sier lite eller ingenting om musikken en faktisk lager.   -Vi stiller krav til dere også;)-

Ingeborg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar